@@ -255,6 +255,7 @@ MIT και το Stanford (TODO citation needed). Τέλος, ήταν απαρα
Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο παρατίθενται βελτιώσεις και προσθήκες μικρότερου
μεγέθους, όπως είναι η προσθήκη της Python και η αλλαγή της βιβλιοθήκης
MySQL σε PDO.
TODO: change this
\item Κεφάλαιο 7: Συμπεράσματα \\
Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με τη
διπλωματική και αναφέρονται ιδέες για περαιτέρω δυνατότητες και βελτιώσεις.
...
...
@@ -281,7 +282,12 @@ Kewii και Grader, δηλαδή backend και frontend.
\subsection{Προβλήματα}
Προβλήματα είναι οι ανεξάρτητες ασκήσεις που τίθενται προς επίλυση στους διαγωνιζόμενους/χρήστες. Κάθε πρόβλημα έχει χρονικά όρια εκτέλεσης και όρια μνήμης, όπως και ιδιότητες για τον τρόπο εκτέλεσης και αξιολόγησης. Η αξιολόγηση του γίνεται πάνω σε συγκεκριμένα αρχεία εισόδου και εξόδου, τα αρχεία ελέγχου. Προαιρετικά, ένα πρόβλημα μπορεί, επιπλέον, να διαθέτει ένα πρόγραμμα αξιολόγησης των υποβολών.
Προβλήματα είναι οι ανεξάρτητες ασκήσεις που τίθενται προς επίλυση στους
διαγωνιζόμενους/χρήστες. Κάθε πρόβλημα έχει χρονικά όρια εκτέλεσης και όρια
μνήμης, όπως και ιδιότητες για τον τρόπο εκτέλεσης και αξιολόγησης. Η
αξιολόγηση του γίνεται πάνω σε συγκεκριμένα αρχεία εισόδου και εξόδου, τα
αρχεία ελέγχου. Προαιρετικά, ένα πρόβλημα μπορεί, επιπλέον, να διαθέτει ένα
πρόγραμμα αξιολόγησης των υποβολών.
\bigskip
...
...
@@ -302,11 +308,12 @@ Kewii και Grader, δηλαδή backend και frontend.
\subsection{Διαγωνισμοί}
Οι διαγωνισμοί αντιστοιχούν σε πραγματικούς διαγωνισμούς, εξετάσεις ή σειρές
ασκήσεων. Εμπεριέχουν προβλήματα και είναι ενεργοί/ορατοί σε ένα χρονικό διάστημα
όπου οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις λύσεις τους. Μόλις ολοκληρωθεί η
διεξαγωγή τους, ο διαχειριστής μπορεί να εκκινήσει την τελική αξιολόγηση, κατά την
οποία βαθμολογούνται οι ενεργές υποβολές των διαγωνιζόμενων σε όλα τα προβλήματα του
διαγωνισμού. Οι διαγωνισμοί μπορούν να είναι ορατοί μόνο από επιλεγμένους χρήστες ή από όλους.
ασκήσεων. Εμπεριέχουν προβλήματα και είναι ενεργοί/ορατοί σε ένα χρονικό
διάστημα όπου οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις λύσεις τους. Μόλις
ολοκληρωθεί η διεξαγωγή τους, ο διαχειριστής μπορεί να εκκινήσει την τελική
αξιολόγηση, κατά την οποία βαθμολογούνται οι ενεργές υποβολές των
διαγωνιζόμενων σε όλα τα προβλήματα του διαγωνισμού. Οι διαγωνισμοί μπορούν να
είναι ορατοί μόνο από επιλεγμένους χρήστες ή από όλους.
\subsection{Αρχεία Ελέγχου}
...
...
@@ -564,6 +571,43 @@ TODO: Καλύτερη περιγραφή της λειτουργίας της
\section{Κίνητρο}
Ο πρωταρχικός στόχος που δημιουργήθηκε ο Grader ήταν η χρήση του για διαγωνισμούς
πληροφορικής. Κάθε διαγωνισμός θα αποτελούσε ξεχωριστό, one-time γεγονός με
προβλήματα που θα είχαν δημιουργηθεί για αυτόν, διαγωνιζόμενους "μιας χρήσης"
και υποβολές άρρηκτα συνδεδεμένες τόσο στον διαγωνισμό όσο και στο εκάστοτε
πρόβλημα.
\bigskip
Τα προβλήματα, έπειτα από τη δημιουργία τους, παραμένουν ανένταχτα, στην κατηγορία
"Προβλήματα εκτός διαγωνισμών" της οθόνης διαχείρισης
όπως φαίνεται και σε screenshot παρακάτω. Το επόμενο βήμα είναι η μετακίνηση τους
σε κάποιον διαγωνισμό με χρήση του μενού στα δεξιά του προβλήματος. Η μετακίνηση
αυτού του τύπου είναι ο μόνος τρόπος να επαναχρησιμοποιηθεί το πρόβλημα και σε
άλλους διαγωνισμούς, αφότου τελειώσει αυτός για τον οποίο δημιουργήθηκε
(ουσιαστικά, ο πρώτος στον οποίο μετακινήθηκε). Το θέμα που δημιουργείται, σε αυτό
το σημείο, είναι ότι κατά τη μετακίνηση του, το πρόβλημα διατηρεί όλες τις
προηγούμενες υποβολές του, οι οποίες πρακτικά αγνοούνται στο νέο διαγωνισμό, ενώ
ο προηγούμενος διαγωνισμός χάνει το πρόβλημα που είχε. Όλα τα παραπάνω οφείλονται
στον τρόπο που είναι σχεδιασμένη η βάση, ο οποίος παρουσιάζεται παρακάτω.
(ΤΟΔΟ εδώ εικόνα διαχείρισης και ισως αλλαγή αναφορών σε εικονα 1, 2 κτλ.)
(ΤΟΔΟ εδώ εικόνα βάσης σχημα1)
Στο σχήμα1 αρχίζει να διακρίνεται το πρόβλημα που δημιουργείται. Η σύνδεση
κάθε προβλήματος με το διαγωνισμό γίνεται μέσω του πεδίο compid στον πίνακα
των προβλημάτων. Ως αποτέλεσμα, το μόνο που κάνει η λειτουργία της μετακίνησης
προβλήματος σε άλλον διαγωνισμό είναι να αλλάξει αυτό το πεδίο. Επιπροσθέτως,
όπως βλέπουμε, οι υποβολές συνδέονται άμεσα μόνο με τα προβλήματα και αυτός
είναι ο λόγος που μεταφέρονται μαζί με το πρόβλημα κατά τη μετακίνηση του.
Τέλος, είναι αξιοσημείωτος ο τρόπος που στον πίνακα finalresults, στον
οποίο καταχωρούνται τα αποτελέσματα μετά την τελική αξιολόγηση, αποθηκεύονται
τα επιμέρους σκορ των προβλημάτων του· χωρισμένα απλά με κόμμα, σύμφωνα με μια
αύξουσα ταξινόμηση των id των προβλημάτων που περιείχε κατά την τελική αξιολόγηση.
Παραδείγματος χάρη, αν ο διαγωνισμός 15 περιέχει τα προβλήματα 48 και 51 και ένας
διαγωνιζόμενος έχει λάβει 7 βαθμούς στο πρώτο και 9 στο δεύτερο, το πεδίο score θα
έχει την τιμή 16 και το πεδίο scoredetails θα έχει την τιμή 7,9.