Skip to content
Projects
Groups
Snippets
Help
Loading...
Help
Contribute to GitLab
Sign in
Toggle navigation
S
softlab-thesis
Project
Project
Details
Activity
Cycle Analytics
Repository
Repository
Files
Commits
Branches
Tags
Contributors
Graph
Compare
Charts
Issues
0
Issues
0
List
Board
Labels
Milestones
Merge Requests
0
Merge Requests
0
CI / CD
CI / CD
Pipelines
Jobs
Schedules
Charts
Wiki
Wiki
Snippets
Snippets
Members
Members
Collapse sidebar
Close sidebar
Activity
Graph
Charts
Create a new issue
Jobs
Commits
Issue Boards
Open sidebar
Antonios Angelakis
softlab-thesis
Commits
ca765d9a
Commit
ca765d9a
authored
Mar 18, 2018
by
Antonios Angelakis
Browse files
Options
Browse Files
Download
Email Patches
Plain Diff
Write greek and english abstracts
parent
2fc11304
Changes
1
Show whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
with
39 additions
and
4 deletions
+39
-4
thesis.tex
thesis.tex
+39
-4
No files found.
thesis.tex
View file @
ca765d9a
...
@@ -41,23 +41,58 @@
...
@@ -41,23 +41,58 @@
%%% Abstract, in Greek
%%% Abstract, in Greek
%%% TODO change
\begin{abstractgr}
%
\begin{abstractgr}
%
Τα συστήματα αυτόματης αξιολόγησης προγραμματιστικών ασκήσεων αποτελούν εδώ
και αρκετά χρόνια απαραίτητο εργαλείο για τη διεξαγωγή ολυμπιάδων και
διαγωνισμών πληροφορικής, ενώ παράλληλα διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την
διαδικασία αξιολόγησης εργασιών στον ακαδημαϊκό τομέα. Σκοπός της παρούσας
διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη συστημάτων τέτοιου τύπου καθώς και η
επέκταση του συστήματος αξιολόγησης Grader που χρησιμοποιείται από το
Εργαστηρίου Τεχνολογίας Λογισμικού του ΕΜΠ και τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό
Πληροφορικής.
\bigskip
Αρχικά, μελετούνται μερικά από τα σημαντικότερα συστήματα αυτόματης
αξιολόγησης ελεύθερου λογισμικού, τα οποία κατέχουν διαπιστευτήρια από τις
μεγαλύτερες διοργανώσεις προγραμματισμού. Έπειτα, παρουσιάζεται η σχεδίαση
του Grader και ο τρόπος λειτουργίας του. Τέλος, αναλύονται οι επεκτάσεις που
έγιναν στο Grader στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας. Οι επεκτάσεις αυτές
βελτιώνουν τη λειτουργικότητα του Grader, καθιστώντας το ένα πιο ευέλικτο και
σταθερό σύστημα και αυτοματοποιώντας πολλές χρονοβόρες διαδικασίες.
\begin{keywordsgr}
\begin{keywordsgr}
Συστήματα αξιολόγησης, Συστήματα διαχείρισης διαγωνισμών, CMS, Grader, PHP,
Συστήματα αξιολόγησης, Συστήματα διαχείρισης διαγωνισμών, CMS, Grader, PHP,
Python, Ανάπτυξη Λογισμικού, Λογισμικό ανοιχτού κώδικα
ς
, Ελεύθερο λογισμικό.
Python, Ανάπτυξη Λογισμικού, Λογισμικό ανοιχτού κώδικα, Ελεύθερο λογισμικό.
\end{keywordsgr}
\end{keywordsgr}
\end{abstractgr}
\end{abstractgr}
%%% Abstract, in English
%%% Abstract, in English
%%% TODO change
\begin{abstracten}
%
\begin{abstracten}
%
For several years now, automatic grading systems for programming exercises
are considered an indispensable tool for conducting Olympiads in Informatics and
programming competitions, while greatly facilitating the grading process in
the academic field. The purpose of this diploma thesis is the study of such
systems as well as the extension of Grader, the grading system used by the
NTUA's Software Engineering Laboratory and the Panhellenic Informatics
Competition.
\bigskip
Initially, we investigate some of the most renowned FOSS automatic grading
systems which have been used from the greatest international competitions.
Afterwords, we present Grader's design and mode of operation. Finally, we
analyze the extensions implemented for Grader in the context of this thesis.
These extensions improve the functionality of Grader, making it a more
versatile and stable system and automating many time-consuming common tasks.
\begin{keywordsen}
\begin{keywordsen}
Evaluation
Systems, Contest management systems, CMS, Grader, PHP, Python,
Grading
Systems, Contest management systems, CMS, Grader, PHP, Python,
Software development, Free and open source software.
Software development, Free and open source software.
\end{keywordsen}
\end{keywordsen}
\end{abstracten}
\end{abstracten}
...
...
Write
Preview
Markdown
is supported
0%
Try again
or
attach a new file
Attach a file
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment